Tapi Tapioca – prijatan ambijent za kratki predah i brzi zalogaj

 Tapioka je žbun koji raste u Južnoj Americi, Zapadnoj Indiji i drugim krajevima sa tropskom klimom. Tapioka se takođe naziva i skrob ekstraktovan iz korena ove biljke, od koga se mogu praviti razna jela.

U Brazilu se tapioka koristi umesto brašna, ali i kao glavni sastojak kremova, pudinga i slično. Ova namernica je veoma popularna u pripremi brze hrane, pa se tako šetajući ulicama Rio de Žaneira možete iznenaditi različitim varijantama ove ukusne poslastice. Jedan mladi Brazilac je iskoristio priliku i otvorio radnju baš sa ovim specijalitetima.S obzirom da je biznis započeo veoma skromno u jednom pokretnom kiosku, kamiončetu, njegov zahtev za izgled buduće „nepokretne prodavnice” bio je lak; jeftin i jednostavan projekat, koji će delovati pomalo rustično i „sirovo”, a uklapati se u gradsku urbanu scenu ulica Rio de Žaneira.

Brazilski arhitektonski biro Tavares Duayer Arquitetura osmislio je i veoma kvalitetno izveo rešenje ove ugostiteljske radnje i povrh toga što je investitor imao jako mali kapital.
„Verujemo da je moguće biti inovativan i kreativan i time poboljšati kvalitet komercijalnih objekata, uprkos manjku investicija”, izjavili su kreatori ovog interesantnog rešenja.

Od starta se znalo da će osnova biti obična, nenapadna, čista i jasna, a za kolorit su tokom razrade projekta odabrane prirodne nijasne boje peska, slame i drveta. Sa ovakvim konceptom, svaki element enterijera igra bitnu ulogu u utisku koji će ostaviti na posetioca.

Jednostavnost stolarije i njena klasična obrada, pojačavaju doživljaj domaćinskog ambijenta i sugerišu da je proizvod koji se tu prodaje dobog kvaliteta. Pleteni lusteri, drvene police, upotreba papirnih kesa, slamnate lampe – sve su to delovi enterijera koji daju toplinu jedne ugostiteljske radnje koja prodaje brzu hranu.

„Kao i mnogi drugi naši projekti i ovaj se odlikuje rešenjem koje će učitini da jedan mali brend poput ovog postane prepoznatljiv, uprkos malom budžetu koji je bio na rapolaganju za njegovo kreiranje”, rekli su arhitekti.

Imajući u vidu veoma visoke troškove zakupa poslovnog prostora centru grada, snaga projekta je u kombinaciji jeftine konstrukcije i izvanrednog dizajna, s obzirom da je plan bio da ovo bude prvi u nizu objekata ove franšize. Svi elementi enterijera – police, obloge, oznake – osmišljeni su tako da budu jednostavani za pomeranje, modifikovanje i prilagođavanje novim prostorima. Sa tipskim elementima u enterijeru i poslodavcu je zgodnije jer je održavanje ovakvih objekata jeftinije i svakako lakše.

Lepota ovog projekta je u tome što radnja deluje izuzetno pristupačno svojim jednostavnim i nenapadnim izgledom, za razliku od skupih enterijera sa jeftinim ili pak precenjenim proizvodima. Veoma bitan faktor u arhitekturi, kada su u pitanju komercijalni prostori, je da privuku i one nesigurnije i manje bogate klijente, koji neće biti preplašeni raskošem i sjajem jedne obične poslovnice, pekare ili kioska brze hrane.

© Photo: Nathalie Ventura

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *